W jaki metodę Klienci podejmują decyzję dotyczącą zakupu proponowanego produktu?

To, w jaki sposób przez klienta jest podejmowana decyzja o kupnie, zależy od znacznej ilości czynników. Przede wszystkim zależy to od tego, czy decyzja o zakupie dotyczy produktu rutynowego czy także produktu problemowego.

Produkty rutynowe to zazwyczaj produkty o przystępnej cenie. Tyczy się to przede wszystkim żywności oraz dodatkowo środków czystości czy też prasy. W przypadku takich produktów konsumenci w bardzo wielu sytuacjach bardzo dobrze znają daną klasę produktów, jego odmianę oraz dodatkowo dostępne na rynku marki. W większości wypadków jest przywiązany do pewnych marek, z których korzysta od lat. Ponieważ cena takich produktów jest w wielu wypadkach niska, klient nie traci w trakcie zakupów zbyt kilka czasu na namyślanie się i porównywanie z innymi produktami.

Zupełnie inaczej jednakże sytuacja wygląda w sytuacji produktów problemowych. Są to w bardzo wielu sytuacjach produkty kupowane sporadycznie, których cena jest dość wysoka. Ma możliwość to być zakup samochodu, wybór określonych usług turystycznych czy ubezpieczeniowych. W procesie podejmowania wyborów przez konsumenta można wyróżnić wiele etapów. Dotyczy to w szczególności zakupów problemowych. W wypadku towarów rutynowych proces podejmowania wyborów nabywczej jest znacznie bardziej uproszczony. Aby efektywnie sprowadzić kampanie marketingowe, warto przyjrzeć się bliżej zachowaniom kontrahentów, które poprzedzają zakup produktu oraz te, które mają miejsce już po dokonaniu zakupu. Powinno się tu zwrócić uwagę na następujące zachowania:
-identyfikacja, czyli uświadomienie potrzeby,
-gromadzenie treści oraz dodatkowo ocena możliwości zaspokojenia potrzeby,
-wybór sposobu zaspokojenia potrzeby,
-decyzja o zakupie i zakup,
-zachowania konsumenta po zakupie.

W jaki sposób Klienci podejmują decyzję dotyczącą kupna wybranego produktu?
Tagged on: