Projektowanie opakowań to istotny krok – należy go stworzyć w sposób przemyślany. Opakowanie jest na prawdę często – jeżeli nie zawsze – pierwszym kontaktem produktu z klientem. A wszyscy wiemy, jak ważne jest pierwsze wrażenie.

Nigdy nie mamy drugiej szansy, by zrobić pierwsze złudzenie (zobacz także: projektowanie graficzne). To, jak zaprojektowano opakowanie, jak zapakowano produkt, ma zasadnicze znaczenie dla budowy u klienta tak zwanej percepcyjnej wartości produktu. Nigdzie indziej projekt wizualny nie wymaga od użytkownika natychmiastowej reakcji emocjonalnej tak jak między półkami. W tłumie konkurujących ze sobą towarów opakowanie musi przyciągnąć uwagę konsumenta, w ułamku sekundy opowiedzieć historię zawartości, wzbudzić zaufanie odbiorcy i przekonać go do wzięcia produktu do ręki i dokonania zakupu.
Projektowanie graficzne – znaczenie
Projektowanie jest jednym z podstawowych elementów gospodarki cyrkulacyjnej. Jest to sedno cyrkularności. Tradycyjne projektowanie (jak też tradycyjna konsumpcja) ma na celu tylko zaspokojenie potrzeb użytkownika końcowego. Jeśli myślimy o projektowaniu dla gospodarki cyrkulacyjnej, musimy poszerzyć nasze horyzonty. Powinniśmy brać pod uwagę nie tylko użytkownika końcowego, niemniej jednak również wpływ naszego projektu na wszystkie aspekty i interesariuszy. Musimy również zidentyfikować i zająć się wszelkimi niezamierzonymi konsekwencjami naszego projektu. W projektowaniu opakowań często brakuje szczerości w określaniu, czym wnikliwie jest oferowany przez nas produkt (więcej: sprawdź więcej informacji o projektach graficznych). Jednym z największych błędów projektowych jest przedstawianie produktu jako zbyt doskonałego i raczej nierealistycznego. Często widzimy na półkach sklepowych, że na niektórych opakowaniach znajdują się herbatniki, które są oblane dużą ilością czekolady. Realnie w tym przypadku najczęściej kupujemy zwykłe herbatniki, a czekoladę powinniśmy oczywiście dodać sami. Jest to również częste zjawisko w dziale mleczarskim. Jogurty o najniższej zawartości owoców najczęściej mają narysowane wielkie, świeże, czerwone czereśnie. Projektowanie opakowań powinno być uczciwe, tak ażeby nie oszukiwać klientów.

Polecam: www.iveno.pl/kontakt

Projekt graficzny w marketingu