Ogromną rolę pozycjonowania w promocji każdej strony internetowej zna w praktyce prawie każdy webmaster, administrator i właściciel takiej witryny. Jednakże niedużo kto zdaje sobie sprawę z tego, że ażeby pozycja strony w wynikach odszukiwania ciągle rosła, konieczne jest wykonanie szeregu niezbędnych czynności. Jedną z nich jest popularne katalogowanie, które polega na tym, że witryna dodawana jest do specjalnych baz i spisów serwisów internetowych, którym jest przykładowo katalog stron www.

Rolą katalogowania w pozycjonowaniu jest głównie znaczne zróżnicowanie linków przychodzących, które nie pochodzą już tylko z jednego źródła, ale z dziesiątek a nawet setek różnych katalogów. Dodatkowo opcją jest także dodanie linka do strony również w opisie wrzucanym na katalog stron, co pomaga w pozycjonowaniu na mniej oblegane frazy oraz jeszcze bardziej różnicuje anchory. Z całkowitą czyli stu procentową pewnością pozycjonowanie za poradą takich metod sprawdza się nie tylko w przypadku „słabych” fraz, gdzie rywalizacja jest stosunkowo mała. Wręcz przeciwnie, bo również przy bardziej obleganych słowach zasadniczych pozycjonowanie za radą katalogowania idealnie spełnia swoją rolę, ułatwiając szybsze osiągnięcie wyników. A to w branży SEO jest nieprawdopodobnie ważne, szczególnie gdy chodzi o zdobywanie nabywców. Tutaj powstaje jednakże zasadnicze pytanie – czy katalog stron może być wykorzystywany również do promocji witryn firmowych, oficjalnych serwisów firm, które powinny dbać o jakość nie tylko swoich wirtualnych wizytówek, ale również to, skąd wiodą do nich linki.

Rola katalogowania w pozycjonowaniu