Wiele osób ma wielkie obawy przed dodawaniem prywatnej strony firmowej do darmowych katalogów, które dają taką sposobność. Obawa nie jest zasłużona w każdym przypadku, ponieważ istnieje wiele katalogów, które pomimo spersonalizowanej darmowej dostępności odróżniają się zwłaszcza wysoką jakością i nie przyjmują byle jakich witryn. Jednak w przypadku stron firmowych warto celować w wykazy serwisów o bardziej zaostrzonej tematyczności – przykładem może być specjalny katalog firm, którzy przyjmuje jedynie witryny o charakterze firmowym, oficjalne serwisy, przez co daje gwarancję, że strona nie znajdzie się w jednym miejscu z typowymi spamówkami czy witrynami zapleczowymi.

Katalogowanie coraz w bardzo wielu sytuacjach zyskuje na znaczeniu teraz w przypadku stron firmowych, które pozycjonuje się w nieco ostrożniejszy metodę niż zwyczajne witryny. Pozycjoner musi szczególniej dbać bowiem o to, by witryna nie została zbanowana – a profesjonalny, zadbany i moderowany katalog firm jest jednym z miejsc, w które bezpiecznie można dodać link do strony firmowej i cieszyć się wyłącznie z pozytywnych efektów. Warto tutaj zaraz dodać, że takie katalogi przeprowadzane są w ogromnej części przypadków przez samych pozycjonerów, co gwarantuje ich wysoką jakość pod względem SEO: mają dodanych multum linków prowadzących do strony, są zoptymalizowane i dostosowane contentem do spersonalizowanej zawartości. Taki katalog firm to też w wielu sytuacjach unikalna grafika, tematycznie dostosowana do katalogu. Dzięki temu zyskują obie strony – właściciel katalogu, ponieważ dostaje darmową zawartość, ale również właściciel strony, ponieważ ma możliwość otrzymania cennego linku.

Pozycjonowanie stron firmowych za pomocą katalogowania