Internet jest niewątpliwie ogromnym polem do popisu dla osób zajmujących się szeroko rozumianym marketingiem, reklamą i rozpowszechnianiem. I nie chodzi tu tylko i tylko o rozpowszechnienie konkretnej strony www – chociaż o nią przede wszystkim – ale np. całej marki, linii towarów czy dokładnie sprecyzowanej usługi. Nic w końcu nie stoi na przeszkodzie, by na wyskakującym banerze reklamowym prócz promocyjnego hasła wyświetlała się tylko nazwa firmy, marki lub jej dane kontaktowe.

Co ciekawe, taka reklama internetowa jest uważana coraz w wielu sytuacjach przez profesjonalistów za reklamę skuteczną. Opinia ta opiera się na założeniu, że człowiek – z reguły jako osoba bardzo ciekawa – zadzwoni pod dany numer lub sprawdzi dany adres tylko dlatego, aby dowiedzieć się, co właściwie się pod nim znajduje. Z całą pewnością reklama w takiej postaci nie daje pewności, że przyniesie jakiekolwiek rezultaty, zwłaszcza gdy oparta jest tylko na socjologicznych warunkach i testach. Z tego względu wciąż największym uznaniem pomiędzy ewentualnych nabywców firm marketingowych i agencji interaktywnych cały czas cieszy się pozycjonowanie internetowych stron i blogów www. To metoda nie tyle niezawodna, co dająca największy współczynnik gwarancji, w szczególności gdy wybierze się najbardziej pasujące, optymalne hasła kluczowe, pod które pozycjonowana będzie strona www. Bardzo trudno nazwać SEO metodą nowoczesną w branży internetowego marketingu, jednak fakt, że przez tyle czasu ta opcja nie straciła na znaczeniu, ale nadal posiada wielkie grono zwolenników, przemawia sam za siebie.

Autorem artykułu jest PageSEO.

Pozycjonowanie jako reklama internetowa