Ceny w każdym hotelu są inne, dużo uzależniony jest od jego standardu. Polityka cenowa powinna być natomiast odpowiednia, tak ażeby nie tracić nabywców. Ceny nie mogą być ani zaniżane, gdyż wówczas hotel nie zarobi sam na siebie ani zawyżane, bo nie będzie wtedy gości, lub dosłownie w jaki sposób przyjadą na jeden dzień, to ponownie nie zechcą, ze względu na to, że cena nie jest adekwatna do jakości usług. Ważne więc to, ażeby revenue management system przeprowadzane było przez realnie bardzo inteligentną osobę, znająca się na tym, mającą wiedzę praktyczną. Sprawy finansowe nie są w żadnym wypadku sprawami łatwymi, tutaj trudno jest tym zarządzać i w pewnych sytuacjach podziwia się osoby, które podejmują się takiego wyzwania. Czasem ktoś przychodzi aby poprawić kondycję finansową hotelu, w jaki sposób jest przykładowo w nie właściwym stanie. Z tym niestety bywa bardzo różnie, czasami mimo usilnych starań nic nie da się zrobić bo jest za późno. O kondycję finansową hotelu dbać trzeba bez ustanku, nie przez obniżanie maksymalnie cen, ale o przyciąganie klientów. Przyciągać można ichniejszym na wiele sposobności, można organizować jakieś rabaty, niemniej jednak najpewniej będzie w jaki sposób zorganizuje się dodatkowe atrakcje. Z tego bardzo dużo osób się cieszy i takie atrakcje to nie w każdej sytuacji wielki koszt, a mogą pomóc. Jak hotel jest w złej kondycji to wielkich inwestycji się nie wdraża. Można utworzyć takowe projekty, ale całkiem dobrze wstrzymać się z inwestycjami, aż w rzeczywistości sytuacja się poprawi. Jeżeli dane inwestycje nie przyniosły aby pożądanego rezultatu to niestety poniosło ażeby się straty, dlatego właściwie każde inwestycje wdraża się powoli i wyłącznie wtedy gdy są bezpieczne. Z dnia na dzień przenigdy finanse się nie poprawią, na to potrzeba jest natomiast ciut czasu czasami wręcz i kilka miesięcy. Jeśli robi się coś w kierunku poprawy, to przez ten czas trzeba coś zmodyfikować na lepsze. Jeśli nie, to nadal należy zastanawiać się, tworzyć projekty, istotne by nie się nie poddawać.

Programy hotelowe – zarządzanie polityką cenową hotelu