Prawie każdy specjalista z zakresu SEO perfekcyjnie zdaje sobie sprawę z tego, że Google niezbyt przyjaznym okiem patrzy na wszelkie funkcjonowania związanie z pozycjonowaniem strony. W naturalny metodę stanowią one bowiem konkurencję dla systemu reklamowego Google: Adwords i Adsense. Nie oznacza to jednak, że pozycjonowanie i usługi SEO są z tego względu w jakimś odwrocie. Dosłownie inaczej, ponieważ im bardziej pracownicy amerykańskiego giganta starają się walczyć z branżą SEO, tym jest ona mocniejsza. Podstawową różnicą między pozycjonowaniem a systemem Adwords jest na pewno cena , a oprócz tego skuteczność obu metod. W niektórych przypadkach zwyczajnie nie opłaca się wykupywać kampanii reklamowej w Google, ponieważ rywalizacja jest zbyt mała – równie doskonały efekt dadzą samo pozycjonowanie i katalogi stron internetowych, które w pewnych przypadkach można przeprowadzić nawet samemu. Tyczy się to wyjątkowo prostych i niszowych fraz, które nie są oblegane przez konkurencję i których wypromowanie na czoło rezultatów odszukiwania jest szczególnie zwykłe. W przypadku systemu Adwords warto się nim zainteresować, gdy posiadamy do czynienia z ogromną konkurencją na danym rynku albo gdy ceny za pozycjonowanie i usługi SEO znacznie przekraczają nasz planowany budżet. Pozytywną cechą takiej reklamy jest jest stosunkowo wysoki czynnik kompresji, dzięki czemu mamy zapewnienie, że naszą stronę odwiedzą jedynie klienci zainteresowani daną usługą. Trzeba jednakże uważać za nieetyczne działania konkurencji, która czasami specjalnie klika w reklamy Adwords, wyczerpując limit ustawiony w kampanii i generując nam wyższe koszty.

Pozycjonowanie vs. Adwords