Jedną z zaporowych przeszkód, które dla wielu osób oznaczają rezygnację z pozycjonowania, są koszty powiązane z tego typu usługami. Nie posiada bowiem co ukrywać, że nie należą one do najmniejszych, priorytetowo gdy chcemy zamówić pozycjonowanie i usługi SEO dla strony firmy działającej w konkurencyjnej branży. Z drugiej strony nie trzeba jednak w tym samym momencie rezygnować – pozycjonowanie również dobrze można przeprowadzić dla mniej konkurencyjnych i obleganych fraz, przynoszących nieco gorsze, ale nadal pozytywne rezultaty. Nieprosto jednoznacznie określić koszty ponoszone na rzecz usług SEO, ponieważ ich wyliczenie zależy od szeregu różnych czynników, głównie rodzaju słów i fraz kluczowych, dla których prowadzone są pozycjonowanie i usługi SEO. W koszty wliczają się bowiem nie tylko takie detale jak praca pozycjonera i czas poświęcony na optymalizację witryny, niemniej jednak także budowa zaplecza, zakup nowych, unikatowych tekstów a niekiedy również podmiana grafiki na bardziej tematyczną. Dlatego też koszty pozycjonowania nawet dla tej samej frazy mogą być różne w zależności od firmy dokonującej wyceny. Rozbieżności są zaś niesłychanie ogromne: jedna firma za pozycjonowanie i ile za pozycjonowanie zażąda sumy astronomicznej, wykręcając się wysokimi kosztami budowy zaplecza, druga z kolei zaproponuje stawkę minimalną, żeby tylko zdobyć klienta. Dlatego warto jest poszukać paru ofert – w Internecie na blogach i stronach firmowych, forach tematycznych, wyliczyć ich średnią stawkę i dopiero później szukać firm, która zaproponuje zbliżoną do tej stawki cenę.

Ile kosztuje pozycjonowanie?