Dla pozycjonera próbujące wypromować daną stronę www na określone słowa kluczowe i sprawić, aby wyświetlała się w wynikach wynajdowania pod konkretną frazę na wysokich pozycjach, bardzo ważne jest zdobywanie cennych i wartościowych odnośników. Najlepiej również, by były to w pełni naturalne linki albo idealnie takie udające, umieszczane na tematycznych witrynach z wysokim TR, zaindeksowane przez roboty Google , a oprócz tego mające dużą moc SEO, przenoszoną potem na docelową witrynę.

Jednym ze możliwości na ichniejszym zdobycie jest umieszczanie specjalnych artykułów na wybranych serwisach www, gdzie w treści takich tekstów zamieszcza się link do witryny ukryty pod konkretnym anchorem. Nie są to niewątpliwie typowe artykuły sponsorowane, jakie odkryć można na wielu stronach internetowych, ale w każdej sytuacji zwiększają one tematyczną moc ukrytego w nich linka. Dzięki temu pozycjoner z dobrym skutkiem ma możliwość unikać zjawiska ściganego przez Google, jakim są nienaturalne linki kierujące do danej strony. Nienaturalne w tym wypadku oznaczają odnośniki umieszczane na „podejrzanych” stronach, klasyfikowanych przez wyszukiwarkę jako niedużo wartościowe, nietematyczne, niskiej jakości a w pewnych przypadkach nawet jako typowe strony spamowe. Największą moc reklamową – i jedną z większych, jeśli chodzi o kontekst SEO – mają jednak linki umieszczane w treściach wspomnianych wyżej artykułów sponsorowanych. Dzięki nim internauci trafiają na docelową stronę dwoma sposobami – klikając w ukryty link oraz czytając treść tekstu i zapamiętując nazwę firmy lub produktu.

Naturalne linki w artykułach sponsorowanych