Powinno się powiedzieć, że praca w marketing zdecydowanie nie jest prosta. Jednak sporo osób pociąga wizja pracy w reklamie i nie ma się co dziwić, bo jest to zdecydowanie ciekawa branża. Warto jednak zastanowić się, czy pasjonujemy się reklamą i strategią w reklamie, bo przecież nie można pracować w marketingu mając negatywny stosunek do reklamy. Marketing to branża, która stale ewoluuje i zmienia się i dlatego trzeba być na bieżąco oraz dodatkowo śledzić nowinki. Należy także znać różnorodne pojęcia, które stanowią podstawę takie jak ROI, kpi, ctr, cpc, cpm i kilka innych. Kategorycznie należy pamiętać o tym, by regularnie uczestniczyć w przeróżnego rodzaju prelekcjach, szkoleniach i konferencjach. Jest to istotne z tego względu, że na takie konferencje przyjeżdżają znane chłopcy i dziewczęta z branży i prezentują swoje wnioski, doświadczenia, wyobrażenia przyszłości. Daje możliwość to poszerzyć swoje horyzonty , a dodatkowo świeżo spojrzeć na świat reklamy , a ponadto nowe trendy. Można wpaść na ciekawe pomysły, na które by się nie wpadło siedząc za biurkiem. Poza tym jest to sposobność spotkania innych osób z branży oraz zrobienia interesów, bo wszak nie właściwie każdy jest tutaj konkurencją, ale można nawiązać ciekawe kontakty. Kategorycznie branża reklamowa jest ciekawa i wielu ludzi woli się tym właśnie zajmować. Trzeba jednak pamiętać, że reklamie trzeba się poświęcić, w wielu przypadkach należy również siedzieć po godzinach i pracować dla kontrahentów dosłownie na urlopie – nigdy nie wychodzi się ze swojej roli.

Być marketerem – kpi, cpc, roi